Geoblog.pl    szamot    Podróże    TYCHY-NEPAL    LHASA

LHASA

Chiny
Chiny, Lhasa

Po 2 dniach jazdy pociagiem z Pekinu (nowo otwarta 2006r najwyżej położona na świecie linia kolejowa) docieramy do stolicy Tybetu Lhasy
Lhasamiasto w zachodnich Chinach, stolica Tybetańskiego Regionu Autonomicznego zamieszkana głównie przez Tybetańczyków i Chińczyków Han.Linia kolejowa Qinghai-Tibet łącząca chińskie miasto Xining w prowincji Qinghai, z tybetańską Lhasą - stolicą Tybetańskiego Regionu Autonomicznego. Część linii z Golmud została otwarta 1 lipca 2006 roku. Jest to najwyżej położony szlak kolejowy na świecie. Na szlaku tym znajduje się 30 stacji kolejowych, a jego długość wynosi 1 895 km i biegnie m.in. przez przełęcz Tanggula na wysokości 5072 m n.p.m. Na jego trasie znajduje się również najwyżej położony tunel kolejowy na świecie na wysokości 4905 m n.p.m., ma on długość 1338 metrów. Ponad 80% całej trasy znajduje się na poziomie wyższym niż 4000 m n.p.m., a 550 km znajduje się w strefie wiecznej zmarzliny.